Graella de programació per a situacions d’aprenentatge a l’àrea d’educació física

Graella de programació per a situacions d’aprenentatge a l’àrea d’educació física
Font: https://www.bing.com/images Creat amb IA

Graella de programació per a situacions d’aprenentatge a l’àrea d’educació física

Graella de programació per a situacions d’aprenentatge a l’àrea d’educació física. La nostra companya i mestra d’educació física Neus Danés Gasol es va posar en contacte amb mi fa un temps per tal de compartir amb tota la comunitat de mestres d’educació física un recurs d’elaboració pròpia i que crec que pot ser útil a l’hora de realitzar programacions de l’àrea d’educació física.

El recurs elaborat per na Neus Danés Gasol consisteix en una graella de programació que incorpora una sèrie d’elements que faciliten el fet de programar.

Aquest és el text que em va fer arribar la Neus.

“Després de passar per diverses oposicions, finalment he aconseguit superar el procés selectiu. Durant aquest temps he agraït en gran mesura els materials de companys i companyes, formadors i formadores, pàgines web i blocs com aquest que han compartit amb mi materials i graelles que m’han servit de gran ajuda.

Amb ganes de compartir també la graella que he anat construint amb totes les aportacions d’aquests anys i esperant que pugui servir d’ajuda a alguns dels docents d’educació física aquí us la deixo.

Veureu que vol facilitar la feina de programar l’àrea d’educació física tenint en compte els elements que ens apareixen en el nou currículum. Hi ha quatre pestanyes. La primera amb una graella general. Les altres dividides per cicles on ja estan introduïts els criteris d’avaluació per cicles per poder seleccionar i marcar aquells que ens interessen treballar a la situació d’aprenentatge.

A la graella s’hi incorporen els següents elements organitzats:

  • Vectors.
  • Competències transversals.
  • Perfil competencial de sortida.
  • Competències específiques de l’àrea relacionats amb els criteris d’avaluació i els sabers.
  • Objectius d’aprenentatge relacionats amb els criteris d’avaluació, que són d’elaboració pròpia i tenen una manera específica de redactat.
  • Metodologia i espais i recursos.
  • Activitats classificades en prèvies, inicials, de desenvolupament, d’estructuració i d’aplicació.
  • Situacions d’aprenentatge que treballem durant el curs i la relació que tenen.
  • Els recursos digitals.
  • Relació amb altres àrees.
  • Relació amb els ODS.
  • Relació amb el projecte de centre.
  • Coeducació i perspectiva de gènere.
  • Mesures i suports universals a tenir en compte amb alguns exemples i apart les mesures addicionals i intensives.”

Podeu accedir a la graella elaborada per la Neus Danés Gasol clicant damunt aquest enllaç.

Gràcies Neus!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eEyJjmpwEVRCZpAvVPK65mjKF7-JjoDte5pb6GctBr0/copy

En aquest altre apunt del mes de novembre de 2023 també s’hi presenta una altra proposta de graella de programació.

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *