L’aplicació iOrienteering

L’aplicació iOrienteering

L’aplicació iOrienteering

L’aplicació iOrienteering. iOrienteering és una aplicació i pàgina web gratuïta que permet crear de manera senzilla recorreguts d’orientació en modalitat traçat en línia (els codis QR o punts de control s’han de trobar en un ordre concret) o score (els codis QR o punts de control es poden trobar en qualsevol ordre) mitjançant la utilització de codis QR en lloc de balises i controlant-ne el temps.

Per poder utilitzar-la cal disposar d’un dispositiu mòbil amb l’aplicació instal·lada i també del mapa imprès del recorregut a seguir.

L’usuari de X (@Moisescanada) va publicar a Youtube i va compartir a X el 4 d’octubre de 2021 un videotutorial de funcionament de l’aplicació iOrienteering on es mostra la manera de crear un recorregut.

Com fer servir l’aplicació iOrienteering

Per poder fer servir l’aplicació iOrienteering cal seguir aquests passos:

  1. Instal·lar l’aplicació

2. Carregar un recorregut

3. Escanejar els codis QR

Instal·lar l’aplicació

L’aplicació iOrienteering està disponible a les botigues d’aplicacions Google Play i App Store.

Un cop instal·lada l’aplicació a la pantalla d’inici apareixen diferents opcions.

Load event. Permet carregar un recorregut.

Re-run event. Permet tornar a carregar un recorregut que ja s’hagi fer prèviament amb el mateix dispositiu mòbil.

Results. Permet pujar a la pàgina web d’iOrienteering els resultats obtinguts en un recorregut. Cal haver-se registrat prèviament a l’aplicació.

Log in / Register. Permet registrar-se a l’aplicació. Estar registrat no és necessari per poder utilitzar l’aplicació però permet pujar a la pàgina web d’iOrienteering el resultat obtingut en un recorregut si es disposa de connexió a internet.

iOrienteering està disponible en diferents idiomes, però la traducció té alguns problemes i no s’ajusta a la interfície de l’aplicació.

Carregar un recorregut

Un cop seleccionada l’opció Load event iOrienteering permet carregar un recorregut de tres maneres diferents:

Scan setup QR code. S’activa el lector de codis QR amb el que s’ha d’escanejar el codi QR inicial que es correspon amb el recorregut que es vulgui realitzar. Aquest codi QR es genera en el moment de crear el recorregut a la web d’iOrienteering. Aquesta opció es pot fer servir per carregar un recorregut si no hi ha connexió a internet.

Event shortcode. S’ha d’introduir el codi alfanumèric que identifica el recorregut que es vulgui realitzar. Aquest codi alfanumèric es genera en el moment de crear el recorregut a la web d’iOrienteering. Aquesta opció no es pot fer servir per carregar un recorregut si no hi ha connexió a internet.

Find events. S’activa el buscador de recorreguts que fa servir Google Maps per localitzar recorreguts propers a la ubicació del dispositiu mòbil. Aquesta opció no es pot fer servir per carregar un recorregut si no hi ha connexió a internet.

Escanejar els codis QR

Exemple de codi QR inicial que permet carregar un recorregut. La cursa d’orientació encara no s’ha iniciat i el temps encara no comença a comptar.

Font: mouelcos.cat

Info. Es descriu el tipus de recorregut seleccionat (en línia o score) i s’especifica el nombre de punts de control (codis QR) de què consta el recorregut i el temps màxim de què es disposa per completar el recorregut.

Course. Es mostren els punts de control de què consta el recorregut.

Scan start code. Activa la càmera de l’aplicació iOrienteering i permet escanejar el codi QR inicial de sortida.

Exemple de codi QR inicial de sortida. Aquest codi QR dona inici a la cursa d’orientació i es comença a comptabilitzar el temps. Té un triangle al mig que representa el símbol de sortida.

Scan checkpoint. Activa la càmera d’iOrienteering per escanejar cadascun dels codis QR dels punts de control del recorregut i el codi QR d’arribada.

Cada cop que s’escaneja el codi QR d’un punt de control aquest canvia de color blanc a verd i es mostra el temps de pas transcorregut des de l’inici de la cursa fins al punt de control.

A la part superior es mostra en viu el temps acumulat des de l’inici de la cursa i el temps màxim restant.

Exemple de codi QR d’un punt de control. La cursa d’orientació ja s’ha iniciat i es comença a comptabilitzar el temps. Té un nombre al mig que representa el nombre del punt de control.

Exemple de codi QR d’arribada. La cursa d’orientació ja s’ha acabat i el cronòmetre s’atura. Té dos cèrcols concèntrics al mig que representen el símbol d’arribada.

Font: mouelcos.cat

Un cop escanejats tots els codis QR dels punts de control i el codi QR d’arribada s’atura el cronòmetre i es mostra el resultat individual.

Més informació

https://www.researchgate.net/publication/312231172_iOrienteering

Altres propostes relacionades amb l’orientació amb l’etiqueta #orientacio

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *