Fem servir diferents tipus de raquetes
Fem servir diferents tipus de raquetes
Durant el primer trimestre de cinquè hem dut a terme una unitat de programació de cinc sessions que hem titulat “Fem servir diferents tipus de raquetes”.
En aquesta unitat de programació hem combinat diferents tipus de raquetes (de ping pong, de shuttleball, de mà, de tennis, de platja i de plàstic) i de mòbils (volant de shuttleball, pilotes de ping pong, d’escuma, de tennis de baixa pressió i de platja).
En la primera sessió vam realitzar diferents activitats de familiarització amb les diferents raquetes i mòbils.
En la segona i tercera sessió ens vam agrupar per parelles i vam provar un total de sis tipus de raquetes i mòbils que combinats requerien diferents habilitats. En cada sessió vam provar tres combinacions diferents. La consigna era cooperar (procurar passar el mòbil de la millor manera possible per tal que el joc fos fluid i s’hagués de parar el mínim de vegades) i evitar la competitivitat (tractar de fer fallar al company passant-li el mòbil malament i comptabilitzar el joc per punts).
Al final de la segona i tercera sessió cada parella va haver d’anotar en un full de control el nombre màxim de tocs consecutius que era capaç de fer amb cada tipus de raqueta. La normativa era laxa ja que el que es pretenia era maximitzar el temps de pràctica. El mòbil podia botar més d’una vegada i no hi havia un espai delimitat de joc. Tampoc va haver una preocupació per qüestions de tipus tècnic més enllà d’agafar les raquetes amb la mà dominant.
Al final de la tercera sessió a més cada parella va haver d’ordenar segons la seva opinió consensuada els diferents tipus de raqueta de menor a major dificultat. L’1 era l’activitat amb raquetes que cada parella creia que els havia sortit millor i per tant els era més senzilla i el 6 la que més els havia costat i per tant que major dificultat els havia suposat. Normalment aquest rànquing estava associat a un major o menor nombre de tocs seguits entre els membres de la parella.
En la quarta sessió, i a partir de la reflexió dels propis alumnes induïda pel mestre, vam decidir que cada parella dediqués la meitat del temps a tornar a practicar el tipus de raqueta que havien considerat que els costava més, ja que el grup va verbalitzar que davant qualsevol dificultat calia un major esforç i major temps de pràctica. L’altra meitat del temps vam acordar dedicar-lo a practicar l’activitat de raquetes que més els havia agradat i amb què millor s’ho havien passat (normalment va coincidir amb la que millor se’ls havia donat).
Durant la cinquena i darrera sessió ens vam agrupar per grups de quatre persones i cada grup va poder triar l’organització i la combinació de raquetes i mòbils que va voler. Uns grups van fer servir durant tota la sessió el mateix tipus de raqueta o la mateixa parella, altres van anar canviant, etc.
Algunes reflexions finals per part dels alumnes:
- Si col·laborem amb la nostra parella aprenem més i ens ho passem millor
- És més avorrit jugar a comptar punts i a fer fallar el company perquè hem d’estar recollint la pilota moltes vegades del terra
- Cada tipus de raqueta i de pilota fa que el joc tingui unes característiques especials
- No a tothom se’ns donen igual de bé totes les raquetes. A uns ens van millor unes i a uns altres, altres
1 resposta
[…] Fem servir diferents tipus de raquetesEl meu plat saludableActivitats amb paracaigudes […]