10 competencias docentes para ser mejor profesor de EF
10 competencias docentes para ser mejor profesor de EF
Article molt interessant del professor de l’INEFC de Barcelona Domingo Blázquez publicat a la revista Conecta2 en el que es presentes deu competències docents per ser millor mestre d’educació física:
- Competència 1. Dissenyar, preparar i concebre la classe com l’espai i el temps en el que cal decidir tots els components previsibles de la gestió didàctica per intervindre eficaçment amb els alumes en l’assoliment dels objectius i competències.
- Competència 2. Gestionar la progressió dels aprenentatges a través de seqüències didàctiques adaptades als alumnes, assegurant el respecte a la diversitat a través d’estratègies adequades i materials específics.
- Competència 3. Observar i diagnosticar a l’inici per treballar a partir de les representacions i estructures de què disposen els alumnes, adaptant les propostes d’aprenentatge de manera més eficient.
- Competència 4. Dissenyar i implementar diferents metodologies en l’ensenyament de l’educació física per a l’aprenentatge de noves habilitats, capacitats i competències.
- Competència 5. Crear i mantenir un clima positiu establint les normes, rutines, ordre i disciplina per optimitzar les condicions d’aprenentatge.
- Competència 6. Conèixer i identificar les diferents formes d’organització social del grup per aplicar-les en les activitats com a mitjà per afavorir l’èxit en el desenvolupament de la classe.
- Competència 7. Utilitzar les estratègies didàctiques, les instal·lacions i els recursos materials, rendibilitzant al màxim les seves possibilitats per influir positivament en els aprenentatges.
- Competència 8. Comunicar, presentar i explicar la informació de forma comprensible, precisa i ben organitzada utilitzant les tècniques més adequades per a la seva transmissió i comprensió.
- Competència 9. Optimitzar les condicions per millorar les oportunitats d’activitats i experiències per a un aprenentatge més eficaç.
- Competència 10. Adaptar i ajustar el procés d’ensenyament a les necessitats d’aprenentatge dels alumnes.