Acrosport cooperatiu a cicle superior
Acrosport cooperatiu a cicle superior
Durant aquest curs hem aplicat una adaptació de l’estructura cooperativa 1-2-4 per tal de dur a terme l’activitat d’acrosport cooperatiu a cicle superior.
L’acrosport és una activitat en la que els membres del grup sincronitzen les seves accions motrius en un espai estable per aconseguir la realització de figures o piràmides corporals. També s’hi poden incloure elements acrobàtics, de força i flexibilitat a més d’equilibris com a transicions entre figures i elements expressius i de dansa, salts i piruetes gimnàstiques.
En aquesta activitat hem fet esment als diferents rols que poden adoptar els components d’una figura d’acrosport:
- Portor, els que suporten el pes de la figura
- Àgil, els que pugen damunt els portors
- Ajuda, els que faciliten la formació de la figura i eviten accidents o lesions
I també especialment a les normes de seguretat:
- Quan finalitza una figura, els portors han de romandre en la seva posició, sense moure’s i els àgils han de baixar lentament i amb seguretat
- Col·locar l’esquena sempre recta
- Mantenir el to muscular, no relaxar-se, per a poder adaptar posicions rígides
- No recolzar-se al mig de l’esquena dels companys
- Localitzar les zones adequades per efectuar el recolzament, mai al mig de l’esquena i sí sobre les espatlles, genolls i malucs
Estructura cooperativa 1-2-4
1. De manera individual els alumnes han descobert i practicat les posicions individuals bàsiques. Se n’han adonat que algunes d’elles és impossible fer-les sols.
2. Per parelles han executat les figures de dues persones.
4. Cada parella s’ha agrupat amb una altra i s’han mostrat entre elles les diferents figures de dos que han estat practicant anteriorment. Aquest s’ha convertit en el grup base per executar les figures de tres i quatre persones.
Per tal d’executar figures de 5 i 6 persones els diferents grups han demanat ajuda als membres dels altres grups.
Cada grup ha anotat les figures de tres, quatre i cinc persones que ha estat capaç de fer i n’ha triat tres per representar-les davant els companys. També ha anotat el nom de les companyes que els han ajudat.
Més informació en relació a l’acrosport en aquests enllaços:
http://www.efdeportes.com/efd125/el-acrosport-y-su-aplicacion-practica-como-contenido-educativo.htm
https://deporteyeducacion.wordpress.com/2009/05/09/el-acrosport/
http://agora.xtec.cat/insermessenda/wp-content/uploads/usu76/2014/10/APUNTS-ACROSPORT.pdf
https://www.mouelcos.cat/?s=acrosport
Totes les imatges utilitzades per fer aquesta activitat han estat descarregats de la web http://acrosport.roudneff.com/.
Tots els materials elaborats per fer aquesta activitat a partir d’aquestes imatges es poden descarregar:
Construcció de figures
Figures finals
En la darrera sessió hem pres les fotografies de les figures finals. Cada grup ha ocupat els següents rols:
- Construir les figures
- Ajudar als companys que construeixen les figures
- Prendre les fotografies
- Fer de públic i animar