Activitats gimnàstiques a cicle mitjà 2017
Activitats gimnàstiques a cicle mitjà 2017
Entre el segon i el tercer trimestre de quart hem dut a terme una unitat de programació dedicada a conèixer i ser capaços d’executar amb el nostre cos diferents activitats gimnàstiques.
A l’inici de la unitat de programació vam utilitzar com a instrument d’avaluació un qüestionari KPSI per tal de fer conscient als alumnes dels seus aprenentatges en relació a les activitats gimnàstiques treballades. És per això que el vam tornar a passar en acabar la nostra unitat de programació.
Vàrem començar treballant els girs, especialment endavant per tal d’aconseguir el que vam anomenar la “tombarella perfecta” que consta de sis elements. Després de realitzar tombarelles endavant amb materials (mocadors, tapaulls, piques) i amb l’ajuda dels companys vam utilitzar un instrument de coavaluació grupal per comprovar si érem capaços de fer la “tombarella “perfecta”.
Després vàrem estar practicant diferents formes i postures d’equilibri invertit especialment el pi i el ratpenat.
Primer vam fer diferents activitats de familiarització amb la postura invertida i després vam provar de realitzar aquestes dues postures (el pi i el ratpenat). Cadascú s’anava anotant de quina manera feia aquestes figures.
Al final de tot vàrem estar practicant la manera de fer la roda. Per aconseguir-ho vàrem comptar amb l’ajuda dels companys de la classe que ja la sabien fer i que van fer de mestres dels altres i ens vam fixar molt bé en la manera com col·locaven els seus peus i les seves mans en comparació a com ho feien per fer la tombarella endavant.
Per acabar vàrem tornar a omplir el qüestionari KPSI per anotar en què creiem que havíem millorat i adonar-nos d’aquesta manera del que havíem après.