Activitat d’inici de curs
Activitat d’inici de curs
A l’escola Agustí Bartra, que és de dues línies, a cada canvi de cicle es fa una barreja de grups. És per això que a les classes de 5è la primera activitat que hem dut a terme ha estat aquesta activitat d’inici de curs que té com a objectius establir un clima afectiu des del primer dia, trencar el gel entre alumnes que no es coneixen o que no es coneixen tant i intercanviar de forma jugada el nom i algunes dades entre els membres del grup.
Cada alumne disposa de:
- Una targeta amb una carta de la baralla espanyola. Hem fet servir l’u, dos i tres i les figures sota, cavall i rei de tots els pals impreses en fulls de color groc, blau i verd. Les cartes ens permeten agrupar els alumnes per parelles segons diferents criteris i les seves combinacions: color de les cartes, pal, nombre, figura i no figura, etc.
- Una targeta en la que es demana que cada alumne anoti algunes dades sobre ell mateix. Per exemple:
- Grup de música o cantant que més m’agrada
- Esportista que admiro
- Nom, data de naixement (dia/mes/any) i adreça
- Esport que més m’agrada practicar
- Menjar que més m’agrada
Els alumnes s’han d’agrupar successivament seguint les indicacions del mestre: per color de la carta, per pal, per figura, per número, etc.
Un cop agrupats han d’explicar-se el que cadascú ha escrit a la seva targeta i tractar de recordar el màxim nombre de dades possible. Posteriorment han de realitzar senzills jocs o activitats proposades pel mestre. Per exemple: pedra, paper i tisora, atrapar-se, lluita de galls, lluita de mocadors, etc. D’aquesta manera al llarg de l’activitat els alumnes canvien diverses vegades de grup i juguen a jocs diferents amb persones diferents.
En acabar la sessió podem comprovar fins a quin punt recordem les dades dels companys.
Activitat basada en l’activitat “La tarjeta de visita inquieta” publicada al llibre Experiencias con éxito de aprendizaje cooperativo en educación física.
Targetes de cartes
Targetes de dades