Junts/es podeu fer-ho
Junts/es podeu fer-ho
Durant una de les primeres sessions d’educació física d’aquest curs 2018-2019 amb l’alumnat de 6è hem posat en pràctica una activitat que hem anomenat “Junts/es podeu fer-ho”.
L’activitat Junts/es podeu fer-ho ha consistit en plantejar la realització de manera cooperativa amb la participació de tot el grup classe d’un total de sis activitats físiques que l’alumnat ha hagut de dur a terme sense la intervenció del mestre.
Cada activitat estava valorada en punts i el resultat final era la suma dels punts totals de les activitats superades pel grup.
Instruccions
Heu de superar una sèrie de tasques cooperatives. La nota final serà igual per a tota la classe i serà el resultat de la suma de la puntuació de cada repte (casella de color negre). Podeu realitzar les tasques en qualsevol ordre, però han de participar tots els companys/es de la classe, ningú pot quedar al marge.
El mestre observarà com realitzeu les diferents tasques i us signarà a la graella si sou capaços de superar-les.
El temps disponible per realitzar aquestes tasques acabarà quan finalitzi la classe.
Tasca 1 valorada en 2 punts
Heu d’aconseguir mantenir-vos corrents sense parar cadascú al vostre ritme durant un temps de 4 minuts. Vosaltres mateixos us heu de controlar el temps. Quan ho aconseguiu, un company/a ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Tasca 2 valorada en 1 punt
Us heu d’ordenar, de menor a major, en fila, al costat d’una paret segons el nombre de calçat que porteu.
Quan ho hàgiu aconseguit un company/a que porti els cabells recollits amb una cua ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Tasca 3 valorada en 2 punts
Us heu de posar d’acord a practicar un joc sense cap tipus de material i en el que no hi hagi eliminats. El joc ha de durar al menys 5 minuts. Vosaltres mateixos us heu de controlar el temps.
Quan acabeu, un company/a que tingui els ulls de color marró ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Tasca 4 valorada en 1 punt
Us heu de col·locar estirats panxa amunt amb els peus trepitjant una línia, en fila i ordenats a partir de la vostra alçada de menor a major alçada.
Quan acabeu, i sense moure-us el company/a que sigui més alt ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Tasca 5 valorada en 3 punts
Us heu de col·locar formant un cercle i durant un temps mínim de 10 segons us heu de recolzar en els genolls dels companys/es de darrera vostre sense caure.
Quan acabeu, un company/a que porti una peça de roba de color verd ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Tasca 6 valorada en 1 punt
Us heu de col·locar formant un cercle i mantenir-vos en silenci almenys durant 1 minut. Vosaltres mateixos us heu de controlar el temps.
Quan acabeu i sense moure-us, un company/a que porti mitjons de color blanc ha de demanar al mestre que us signi aquest full.
Document descarregable i editable
Aquesta activitat és una adaptació i traducció de:
L’activitat plantejada per a educació secundària per Lucía Quintero (@LuciaefQuintero) en el seu blog http://www.competenciamotriz.com/2017/09/sesion-evaluacion-inicial-de-trabajo.html
Sesión evaluación inicial de trabajo cooperativo https://t.co/SghMoRL1JZ pic.twitter.com/X2EVjHM3vx
— Lucía Quintero Glez (@LuciaefQuintero) 26 d’octubre de 2018
L’adaptació feta per a educació primària per Javier Fraile García (@Jav_Fra_Gar)
Ahora turno #AC #edufis #primaria 6º curso #ceipleonfelipe @JMDLoranca diagnosis sobre la capacidad de colaboración en un grupo/clase 🤔 https://t.co/ZpTDZiHHoA 👈 @LuciaefQuintero pic.twitter.com/UAEYldR5SJ
— Javier Fraile García (@Jav_Fra_Gar) 30 d’octubre de 2018
Sesión práctica #aprendizajecooperativo concienciando de la importancia de evaluación inicial 👌 @FaculEDUAM @UAM_Madrid #CCAFYDE #EAFyD https://t.co/X1BxzlK8PQ @LuciaefQuintero #edufis #frikimef pic.twitter.com/sIrx3kyixl
— Javier Fraile García (@Jav_Fra_Gar) 29 d’octubre de 2018
Cliqueu damunt la imatge per veure les fotografies d’aquesta activitat.