Espais per fer activitat física a la meva localitat

Espais per fer activitat física a la meva localitat
Font: https://www.google.com/mymaps/

Espais per fer activitat física a la meva localitat

Un dels exemples d’indicadors d’avaluació de la competència 8 Practicar activitat física vinculada a l’entorn com una forma d’ocupació del temps de lleure, que forma part de la Dimensió joc motor i temps de lleure del currículum de l’àmbit de l’educació física a l’etapa primària, que apareix en el document Competències bàsiques de l’àmbit de l’educació física. Identificació i desplegament a l’educació primària fa referència saber situar alguns parcs i zones de lleure propers ja que si l’alumne els té identificats els podrà aprofitar en el seu temps de lleure per realitzar activitat física.

 

Espais per fer activitat física a la meva localitat

Font: mouelcos.cat

Una possible activitat associada a aquest indicador per assolir la competència i en la que també es fan servir les eines TAC, pot ser  que els alumnes creïn un mapa personalitzat utilitzant l’eina de Google Maps en el que hagin de geolocalitzar parcs i tot tipus d’instal·lacions esportives que coneguin perquè en són usuaris o que descobreixin a partir d’un procés de cerca i investigació. A cada punt geolocalitzat en el mapa poden associar-li una descripció (on es troba situat, com és, quines activitats físiques s’hi poden practicar …), una imatge o un vídeo que poden elaborar també els mateixos alumnes millor si és en el mateix parc o instal·lació, ja que així demostren efectivament que saben on és o que hi han estat.

Exemple de mapa

https://www.google.com/maps/d/viewer?ll=41.56316795189278%2C2.0118475290298647&z=14&mid=1DGs0Y7Jhrva88WEkkvF_4h-GI0o

 

Per crear un mapa personalitzat d’aquest estil només ens cal un compte de Google, si el nostre centre disposa de les eines de Google Apps per a l’educació encara millor.

El procés que cal seguir és:

  1. Crear el mapa. El poden crear els mateixos alumnes o el mestre i compartir-lo amb els alumnes de manera que s’elabori de manera col·laborativa
  2. Geolocalitzar els punts. Podem fer-ho en una o més capes i seleccionar la icona que apareixerà a cada punt
  3. Redactar i escriure la descripció del parc o instal·lació
  4. Associar la imatge i el vídeo. Podem fer una cerca a internet, però és millor que l’hagin pres o enregistrat prèviament els alumnes i preferentment al mateix lloc
  5. Compartir el mapa o inserir-lo en un espai web

 

En aquest article de Santi Navarro ¿Cómo crear un mapa en My maps de Google? s’explica detalladament tot el procés per crear un mapa personalitzat.

http://www.santinavarro.es/my-maps-google/

En aquest altre article de Xataka també, però de manera més simple.

https://www.xataka.com/basics/como-hacer-un-mapa-personalizado-en-google-maps-con-cosas-a-visitar

Videotutorials de Google i del canal Youtube de Princippia

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.