Repte expressió

Repte expressió
Font: https://www.flaticon.es

Repte expressió

Repte expressió. La proposta per a les classes d’educació física a casa d’aquesta setmana està relacionada amb la Dimensió expressió i comunicació corporal.

En la meva programació per a aquest tercer trimestre tenia previst introduir el treball coreogràfic i de ritme per contribuir a assolir la competència 5 d’aquesta dimensió de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària.

  • Prendre part en activitats col·lectives d’expressió i comunicació corporal per afavorir la relació amb els altres

Per assolir aquesta competència en els darrers cursos he plantejat activitats d’aquest estil:

Stepmania
https://www.mouelcos.cat/?p=89040

Basket Beat
www.mouelcos.cat/?p=88058

Operació Dance
https://www.mouelcos.cat/?p=88077

Dansa Pa amb oli i sal
https://www.mouelcos.cat/?p=88077

Coreografies d’acrosport musical
www.mouelcos.cat/?p=6554

 

En l’actual situació de confinament, l’assoliment d’aquesta competència és prou complicada. De totes maneres he tractat de plantejar activitats individuals de ritme i moviment similars a les que hauríem pogut fer a l’escola de manera col·lectiva.

El resultat ha estat aquesta proposta confinada per a aquesta setmana.

Tasca1

Reproducció de diferents reptes de ritme i moviment amb el cos que l’alumnat s’ha de gravar i fer arribar al mestre a través de correu electrònic, formulari o en el cas d’alumnat amb més dificultats de connexió, a través de Whatsapp.

Cada dilluns es fa una videoconferència amb l’alumnat per presentar el repte setmanal. Es farà especial esment al fet que molt probablement aquests reptes no sortiran a la primera i a la importància d’anar-los provant a estones al llarg de la setmana per poder-los acabar assolint.

He comprovat que la realització d’aquests reptes és prou motivadora per a l’alumnat.

Tasca 2

Reproducció dels moviments de la cançó M’agrada l’esport del Club Súper 3.

M’agrada aquesta cançó per la seva la lletra i també perquè permet combinar la reproducció de moviments que es proposen a la coreografia i la invenció de moviments per part de l’alumnat. Hi ha una part de la cançó en què es fa esment a diferents esports. L’alumnat pot canviar-los per altres i per tant canviar també els moviments proposats a la coreografia.

Tasca extra

En la tasca extra es proposa una activitat senzilla en la que cadascú ha de dibuixar el seu nom construint les lletres que el formen amb materials i objectes de què es trobin a la casa.

Per tenir una evidència de la realització d’aquesta tasca es demana que l’alumnat enviï una fotografia de la seva composició.

Tasca voluntària

Coreografia de la cançó Boom del grup X Ambassadors.

La coreografia d’aquesta cançó la realitzen un grup de mestres d’educació física dels EUA que es fan anomenar danSIRS i que tenen com a objectiu promoure les activitats de ball entre professorat i alumnat a través de cançons i coreografies gracioses.

 

Repte expressió

Font: mouelcos.cat

Enllaç al Repte expressió i a la resta dels reptes de la proposta Podem fer EF a casa?

http://podemferefacasa.mouelcos.cat

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *