Parkour 2019

Parkour 2019
Font: mouelcos.cat

Parkour 2019

Parkour 2019. El parkour és una activitat física provinent de França en la que les persones que el practiquen utilitzen el seu cos per superar obstacles urbans realitzant acrobàcies.

Ja fa uns anys es va estendre entre l’alumnat de cicle superior del centre la moda de practicar aquesta activitat pels carrers de la nostra localitat.

Procurant no ser vistos, també provaven de fer parkour pel pati de l’escola, ja que per la seva configuració ofereix diferents obstacles aprofitables per a aquesta pràctica.

A partir d’aquestes premises vam decidir incorporar el parkour en la programació de les classes d’educació física de cicle superior per aquests motius:

  • Aprofitar l’element motivador que aporta aquesta activitat entre l’alumnat
  • Es tracta d’un contingut que pot ser perfectament incorporable a la nostra programació i avaluable en el marc del currículum actual vigent a Catalunya
  • Amb la voluntat de fer que l’alumnat tingui en compte les mesures de seguretat necessàries per minimitzar les situacions de risc quan practiqui parkour fora de l’escola

Competències bàsiques

Aquesta activitat contribueix a l’assoliment de les competències bàsiques de l’àmbit de l’educació física:

  • Dimensió activitat física. Competències 1 i 2
  • Dimensió hàbits saludables. Competència 4
  • Dimensió joc motor i temps de lleure. Competència 8
Parkour 2019

Font: Document d’identificació i desplegament de les competències bàsiques de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària

Continguts clau

Aquesta activitat desenvolupa els continguts clau 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12, 13 explicitats en el Document d’identificació i desplegament de les competències bàsiques de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària.

Parkour 2019

Font: Document d’identificació i desplegament de les competències bàsiques de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària

Continguts i criteris d’avaluació del cicle superior

Aquesta activitat es pot vincular a en manor o menor grau a aquests contringuts i criteris d’avaluació per al cicle superior.

Parkour 2019

Font: mouelcos.cat

Parkour 2019

Font: mouelcos.cat

Desenvolupament de les sessions

L’alumnat ha respost a un qüestionari KPSI (Knowledge and Prior Study Inventory, inventari de coneixements previs de l’estudiant) per tal d’esbrinar quin era el seu grau de coneixement, d’habilitat i d’aplicació de les normes de seguretat en relació a la pràctica del parkour.

Parkour 2019

Font: mouelcos.cat

L’alumnat ha posat en pràctica diferents tècniques del parkour en un entorn més controlat com és el gimnàs a partir de la disposició de diferent material per l’espai i incidint especialment en les mesures de seguretat i en la col·laboració entre ells. De manera lliure han anat experimentant diferents tècniques tenint en compte les suggerències del mestre i les propostes del propi alumnat.

S’ha fet servir material ja en desús a les nostres classes com el plínton i el poltre.

Parkour 2019

Font: mouelcos.cat

 

 

S’ha repartit un exemplar per a cada grup del dossier de parkour elaborat per Jesús López, Tomás Ezquerra i Sonia Contreras.

L’alumnat l’ha fet servir per consolidar o descobrir noves tècniques del parkour. Al llarg d’algunes sessions han practicat aquestes tècniques al pati.

S’ha informat prèviament l’alumnat que algunes de les tècniques que es presenten en el dossier no es podien fer pel seu grau de perillositat o dificultat.

 

Cada grup ha hagut de seleccionar un màxim de cinc tècniques de parkour que havia practicat i ha planificat un recorregut al pati de l’escola en el que havia d’enllaçar-les. S’ha deixat un temps per tal que cada grup pogués provar i posar en pràctica el recorregut planificat i ,si era necessari, introduir-hi canvis o modificacions.

 

 

Per fer la planificació s’ha repartit a cada grup un full amb les instruccions de la tasca a fer i remarcant el tema de la seguretat.

Parkour 2019

Font: mouelcos.cat

 


Finalment entre els mateixos grups o per part de l’alumna de pràctiques de la UAB o del mestre d’educació física s’ha enregistrat en vídeo el recorregut planificat.

Per acabar aquesta situació d’aprenentatge que ha tingut el parkour com a eix de treball, l’alumnat ha tornat a responde el qüestionari KPSI presentat a les primeres sessions. D’aquesta manera ha pogut ser conscient dels aprenentatges que ha assolit.

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.