Mou el cos, desvetlla la ment

Pilota entre cons

Pilota entre cons

Font: mouelcos.cat

Pilota entre cons

El joc pilota entre cons apareix publicat al llibre de Domingo Blázquez “Iniciación a los deportes de equipo” editat per primera vegada per l’editorial Martínez Roca i posteriorment per l’Editorial Inde.

https://www.inde.com/es/productos/detail/pro_id/250

Tot i que aquest llibre ja té una certa antiguitat s’hi recullen una sèrie d’aspectes teòrics a la primera part i un seguit de propostes de jocs a la segona que encara ens poden ser d’utilitat per a les nostres classes d’educació física.

Font: mouelcos

 

El joc pilota entre cons, amb algunes modificacions, és un joc preesportiu que pot ser molt útil per contribuir a assolir la competència 7 de la Dimensió joc motor i temps de lleure de l’àmbit de l’educació física a l’educació primària.

Font: Departament d’Educació

També pot servir per valorar l’assoliment de la competència  i ajudar a l’alumnat a reflexionar sobre el seu aprenentatge, utilitzant un instrument de registre que permeti la coavaluació entre l’alumnat.

Aquest joc en la seva versió original consisteix, resumidament, en el fet que dos equips han de llançar la pilota a la línia de fons de l’equip contrari per anotar punts i evitar que l’altre equip ho faci.

En aquesta proposta s’hi introdueixen algunes modificacions de millora sobretot en el nombre d’equips i en el rol assignat a cada equip.

Pilota entre cons modificat. S’hi afegeix un tercer equip amb la missió d’aturar els llançaments dels altres equips per protegir els cons.

Pilota entre cons per avaluar C7. S’hi afegeix un quart equip per observar la participació dels companys/es.

Font: mouelcos.cat

Per a un grup-classe de 28 alumnes aproximadament l’ordre de participació podria ser:

Font: mouelcos.cat

 

Instrument d’avaluació

Aquesta graella d’observació permet avaluar els diferents aspectes que formen part de la C7:

I  a més també permet avaluar l’esforç i proporciona un espai per a la reflexió sobre la pròpia pràctica. Els resultats de l’aplicació d’aquest instrument d’avaluació no han de servir necessàriament per a l’avaluació qualificadora en el sentit de posar una nota a l’alumnat.

La coavaluació o avaluació entre iguals és molt útil, segons Neus Santmartí, perquè quan s’identifiquen errors en els altres s’acostuma a reconèixer més fàcilment els que un mateix ha comès.

 

Font: mouelcos.cat

Document descarregble i editable. Cliqueu damunt el nom i després a Download.

 

 

Exit mobile version