Mou el cos, desvetlla la ment

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d’orientació

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d'orientació

Font: mouelcos.cat

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d’orientació

Durant aquest segon trimestre de 5è hem dut a terme una unitat de programació dedicada a difondre i practicar les curses d’orientació. La unitat de programació ha constat d’aquestes activitats:

  1. Joc d’orientació al pati a partir de plànol/mapa
  2. Joc d’orientació al gimnàs a partir de plànol/mapa
  3. Presentació del funcionament i del material que es fa servir a les curses d’orientació
  4. A través de Google Classroom. Visualització del vídeo de la Federació Balear d’Orientació i resposta al test autocorrectiu
  5. Cursa d’orientació al pati en format estrella
  6. Cursa d’orientació al pati en format sprint.
  7. Sortida a l’entorn natural (Torrent de la Grípia) per participar en una cursa d’orientació organitzada pel Consell Esportiu del Vallès Occidental – Terrassa

 

Quan ens hem familiaritzat amb la utilització de plànols/mapes i just abans de fer la nostra primera cursa d’orientació al pati hem fet servir els formularis de Google Drive i hem aprofitat una utilitat bastant recent que serveix per crear tests autocorrectius per tal d’avaluar a priori la comprensió i el coneixement dels aspectes fonamentals que han de posar-se en pràctica en una activitat d’aquest tipus.

Aquesta activitat l’hem dut a terme aplicant el model de “flipped classroom” en el que els alumnes han demostrat l’aprenentatge de nous continguts a partir de la visualització d’un vídeo de contingut educatiu fora de l’horari escolar i han hagut d’aplicar aquest coneixement posteriorment a l’escola amb el suport del mestre.

S’ha fet servir un vídeo didàctic creat per la Federació Balear d’Orientació i editat per escurçar-lo,  simplificar-lo i eliminar alguns continguts.

 

A partir d’aquest vídeo s’ha preparat un test autocorrectiu amb deu preguntes a respondre després d’haver-lo visionat. Cada pregunta estava valorada amb un punt i els alumnes en acabar de respondre podien veure quantes respostes havien estat correctes i quantes no i en què s’havien equivocat. També podien repetir el test fins assolir la puntuació màxima.

El mestre pot visualitzar de manera individual i global les respostes al test. Pot comprovar quins aspectes han estat assolits o no i en què cal aprofundir. També pot assignar qualificacions.

Font: mouelcos.cat

https://docs.google.com/forms/d/1zkZwT1w2xRl2EbD5d2idbeFSTG0ZsW43yrlEbxbQQFo/edit

 

La manera de crear aquest tipus de tests autocorrectius és força intuïtiva i senzilla. En aquest enllaç s’expliquen els diferents passos que cal seguir.

https://support.google.com/docs/answer/7032287?hl=es

Aquesta tasca ha estat compartida amb els alumnes per tal que la puguin realitzar fora de l’horari escolar a través de la plataforma Google Classroom que es fa servir a l’escola i que proporciona Google de manera gratuïta als centres educatius.

 

Font: mouelcos.cat

 

 

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Exit mobile version