Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d’orientació

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d'orientació
Font: mouelcos.cat

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d’orientació

Durant aquest segon trimestre de 5è hem dut a terme una unitat de programació dedicada a difondre i practicar les curses d’orientació. La unitat de programació ha constat d’aquestes activitats:

  1. Joc d’orientació al pati a partir de plànol/mapa
  2. Joc d’orientació al gimnàs a partir de plànol/mapa
  3. Presentació del funcionament i del material que es fa servir a les curses d’orientació
  4. A través de Google Classroom. Visualització del vídeo de la Federació Balear d’Orientació i resposta al test autocorrectiu
  5. Cursa d’orientació al pati en format estrella
  6. Cursa d’orientació al pati en format sprint.
  7. Sortida a l’entorn natural (Torrent de la Grípia) per participar en una cursa d’orientació organitzada pel Consell Esportiu del Vallès Occidental – Terrassa

 

Quan ens hem familiaritzat amb la utilització de plànols/mapes i just abans de fer la nostra primera cursa d’orientació al pati hem fet servir els formularis de Google Drive i hem aprofitat una utilitat bastant recent que serveix per crear tests autocorrectius per tal d’avaluar a priori la comprensió i el coneixement dels aspectes fonamentals que han de posar-se en pràctica en una activitat d’aquest tipus.

Aquesta activitat l’hem dut a terme aplicant el model de “flipped classroom” en el que els alumnes han demostrat l’aprenentatge de nous continguts a partir de la visualització d’un vídeo de contingut educatiu fora de l’horari escolar i han hagut d’aplicar aquest coneixement posteriorment a l’escola amb el suport del mestre.

S’ha fet servir un vídeo didàctic creat per la Federació Balear d’Orientació i editat per escurçar-lo,  simplificar-lo i eliminar alguns continguts.

 

A partir d’aquest vídeo s’ha preparat un test autocorrectiu amb deu preguntes a respondre després d’haver-lo visionat. Cada pregunta estava valorada amb un punt i els alumnes en acabar de respondre podien veure quantes respostes havien estat correctes i quantes no i en què s’havien equivocat. També podien repetir el test fins assolir la puntuació màxima.

El mestre pot visualitzar de manera individual i global les respostes al test. Pot comprovar quins aspectes han estat assolits o no i en què cal aprofundir. També pot assignar qualificacions.

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d'orientació

Font: mouelcos.cat

https://docs.google.com/forms/d/1zkZwT1w2xRl2EbD5d2idbeFSTG0ZsW43yrlEbxbQQFo/edit

 

La manera de crear aquest tipus de tests autocorrectius és força intuïtiva i senzilla. En aquest enllaç s’expliquen els diferents passos que cal seguir.

https://support.google.com/docs/answer/7032287?hl=es

Aquesta tasca ha estat compartida amb els alumnes per tal que la puguin realitzar fora de l’horari escolar a través de la plataforma Google Classroom que es fa servir a l’escola i que proporciona Google de manera gratuïta als centres educatius.

 

Test-formulari autocorrectiu sobre les curses d'orientació

Font: mouelcos.cat

 

 

 

 

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *