Nou model d’esport escolar. En volem 5!

Nou model d'esport escolar. En volem 5!

Nou model d’esport escolar. En volem 5!

“En volem 5!” És una proposta de competició esportiva escolar engegada enguany pel Consell Esportiu del Vallès Occidental Terrassa a partir de l’anàlisi de diferents models que ja s’estan aplicant en altres consells esportius.

En aquesta proposta es posa de manifest que els valors també sumaran; no només educativament sinó que també repercutiran en la classificació general de l’equip.

L’objectiu dels nens i nenes no serà només guanyar els partits sinó que també hauran de guanyar en valors.

El control i revisió d’aquest nou sistema de puntuació paral·lela estarà gestionat pels tutors de joc i comptarà amb la col·laboració de la figura dels anotadors.

També hi participaran el monitoratge i el públic, ja que són agents que també intervenen en l’esport escolar.

El nom de la proposta “En volem 5!” respon a la voluntat de que tots i cada un dels equips participants assoleixin la màxima puntuació a nivell de valors. Per tant tothom té els 5 punts! Es tracta de que no en restem. I acompanyat del símbol de la mà com a element que sovint utilitzem emulant el “give me 5!” o col·loquialment “xoca-la”.

La proposta es basa en 5 preguntes i una d’extra amb els objectius d’ implicar els diferents agents que participen en l’esport i de simplificar al màxim la seva aplicació.

Les preguntes tindran relació amb diferents valors de l’esport escolar i seran respostes per als diferents agents que hi intervenen

  • 4 preguntes a respondre pel tutor/a de joc ; respecte als dos equips
  • 1 pregunta a respondre per l’entrenador/a; respecte l’equip contrari
  • 1 pregunta a respondre pel tutor/a de grada; respecte al seu públic

El tutor/a de grada el designarà cada entitat i podrà ser el mateix o no a cada partit.

Cada agent haurà d’emplenar unes fitxes específiques molt simples, que les recollirà abans del partit i les lliurarà al finalitzar el partit.

 

preguntes

En l’aplicació d’aquest sistema de competició en valor s’haurà de tenir en compte, d’una banda el resultat esportiu per a tal d’atorgar els punts corresponents depenent de la modalitat esportiva; i d’altre banda, el nombre de punts resultants de les preguntes de valors.

puntuacio

 

Materials de difusió del projecte

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.