Ens inventem un circuit … i després el fem

Ens inventem un circuit ... i després el fem
Font: mouelcos.cat

Ens inventem un circuit … i després el fem

El treball per circuits o estacions està molt estès a la nostra àrea.

En aquesta activitat pretenem involucrar a l’alumnat en el disseny de diferents circuits motrius.

Primer de tot el mestre pot proposar un circuit al gimnàs el més ric i variat possible, amb la utilització de material divers i que permeti exercitar la major varietat d’habilitats motrius.

En una sessió posterior es pot demanar a l’alumnat que, per grups cooperatius, dissenyi el seu propi circuit. Aquest disseny ha de tenir una part gràfica (dibuixos) i una part escrita (descripció de les diferents parts i activitats que cal fer per passar el circuit). Aquesta tasca es pot fer per grups cooperatius.

Aquesta activitat ens permet fer un treball transversal:

  • Conèixer i aprendre el vocabulari propi dels diferents materials que podem trobar al gimnàs (màrfega, cèrcol, espatlleres, etc.)
  • Conèixer els diferents verbs que descriuen accions físiques (lliscar, saltar, arrossegar-se, etc.),
  • Desenvolupar els hàbits propis del treball cooperatiu (respectar opinions, saber escoltar, arribar a acords, etc.)
  • Desenvolupar l’organització espacial (representar cada material i activitat sobre el full, saber mantenir un proporcionalitat i escala) …

La part més divertida és quan es poden posar en pràctica al gimnàs els diferents circuits elaborats per l’alumnat. Cada grup és l’encarregat de muntar-lo, d’explicar-lo i de fer una demostració als companys. També són els supervisors i ajudants.

Una dificultat important per poder dur a terme aquesta activitat és el temps. És complicat poder organitzar-ho tot per encabir-ho dins d’una sessió d’EF.

Però el resultat és molt positiu!

Circuits dissenyats per l’alumnat de l’escola Agustí Bartra de Terrassa. Cliqueu damunt la imatge per veure les diferents propostes.

Ens inventem un circuit ... i després el fem

Font: mouelcos.cat

També us pot interessar