Graella d’observació de classe d’EF

Graella d'observació de classe d'EF

Graella d’observació de classe d’EF

 

Sovint ens trobem a les nostres classes alumnat que per diferents raons no pot participar de manera activa a les sessions d’EF: malaltia lleu, lesió, manca puntual o repetida del compliment de les normes relatives a l’equip o la roba de recanvi, etc.

Davant d’aquesta situació podem actuar de diferents maneres:

  • No fer res. L’alumne no participa a la sessió i es limita a observar el que fan els seus companys o distreure’s per sí mateix. Es manté al marge. Ho considero una pèrdua de temps.
  • Demanar a algun altre mestre (normalment el tutor) que es faci càrrec de l’alumne que no pot participar a la sessió. En aquest cas acostuma a ajudar o a fer altres tasques no relacionades amb la nostra àrea. No sóc partidari d’aquesta solució, excepte quan la sessió té lloc a l’aire lliure, el clima és fred i preveiem que la col·laboració de l’alumne serà escassa pel tipus d’activitats que tenim programades.
  • Preparar un seguit de tasques i feines escrites relacionades amb l’activitat física, l’esport o la salut. En alguns casos aquesta feina pot ser interpretada per l’alumne no participant com una mena de càstig.
  • Incorporar-lo a la pràctica demanant la seva ajuda en l’organització i el desenvolupament de la sessió. És una manera de fer-lo partícip de la classe com a ajudant i que estigui al cas de les activitats que es fan.
  • Preparar una graella d’observació de la classe d’EF amb l’objectiu que l’alumne hagi d’estar pendent i de reflexionar del que veu que es fa a la sessió. Es pot combinar aquesta tasca demanant també la seva col·laboració en moments puntuals.

 

PROPOSTA DE MODEL DE GRAELLA D’OBSERVACIÓ DE CLASSE D’EF

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.