Saltar les gomes

Saltar les gomes

Saltar les gomes

 

Saltar a les gomes és un joc de saltar que consisteix en, per torns, fer saltirons per sobre unes gomes al ritme d’una cançó i amb diferents nivells de dificultat.
Per jugar-hi només cal una goma elàstica d’uns quants metres de llarg a la que se li uneixen els extrems amb un nus.

El nombre de participants és il·limitat, hi pot jugar tanta gent com es vulgui. Ara bé, es recomana que siguin un mínim de tres persones (dues per subjectar la goma entre les cames i una per saltar). En el cas de que només hi hagi un ó dos participants, el que es pot fer es col·locar cadires que subjectin la goma entre les potes.
Els dos jugadors que subjecten la goma, en primer lloc se la col·loquen entre les cames (obertes) a l’alçada dels turmells. A mida que avança el joc i tots els jugadors han saltat amb les gomes en aquesta alçada, s’apugen fins als genolls, malucs, cintura, pit, coll i el cap (la goma agafada amb les mans a l’alçada del front). Per posar més dificultat, a la primera posició (turmells) els jugadors que salten no poden tocar la goma.

Els jugadors que salten comencen a jugar fent una sèrie de passos, a dreta i esquerra, per sobre les gomes al ritme d’una cançó que canten entre tots.
Un cop un jugador ha completat el seu torn sense equivocar-se, passa a saltar el següent jugador i així successivament fins que tothom ha saltat i s’apuja l’alçada de la goma.
Els moviments del jugador que salta consisteixen en posar i treure un o els dos peus dins l’espai delimitat per les gomes, saltar de manera que la goma quedi lligada a un turmell i tornar-la a deslligar… tot depèn de l’habilitat del jugador i dels moviments que marqui la cançó amb la que es jugui. S’ha d’intentar que la goma no s’emboliqui en excés (perquè els nusos són difícils de desfer).
Si el jugador que salta s’equivoca, perd el seu torn i passa a substituir a un dels jugadors que subjecten la goma.

 

 

Chinese jump rope patterns

“The Six Step”:

Start from double under knees height, single under knees height, double knees height, single knees height, thigh height and wrist width at thigh height (the most challenge level).

 

“The Seven Step”:

Start from closed double foot width at ankle height, one feet apart width at ankle height, single feet width at ankle height, double foot apart width at ankle height and single feet width at under knee height.

 

Double rope freestyle:

Start from double knee height, single knee height, double thigh height, single thigh height and wrist width at thigh height (the most challenge level).

 

Single rope freestyle:

Start from knee height or thigh height, waist height, under arm height, shoulder height and top of head height, then over head height (allow hand help shown in demo to start).

 

 

https://youtu.be/sXYdfuZcnqA

 

 

 

 

https://youtu.be/4qrYQ_FOgZw?t=1m14s

 

També us pot interessar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.